Rok 2019 - Parafia Świętej Rodziny w Gdyni

Przejdź do treści
Kronika parafii
KRONIKA PARAFIALNA – WYDARZENIA 2019

01 stycznia – Nowy Rok 2019 rozpoczęliśmy oddając cześć Maryi Bożej Rodzicielce.

03 stycznia – zmarł ks. Kan. Ludwik Adamski. kapłan Archidiecezji Wrocławskiej. Proboszcz parafii p. w. Św. Michała Archanioła w Wińsku. W latach 2007 do 2015 pracował w naszej parafii jako pomoc duszpasterska. Odszedł w 86 roku życia i 62 roku kapłaństwa. Pogrzeb ks. Kanonika odbył się w czwartek 10 stycznia w kościele p. w. Zesłania Ducha Św. w Wieruszowie.

05 stycznia – spotkanie opłatkowe Ruchu Rodzin Nazaretańskich z całej Archidiecezji Gdańskiej. Uroczystej mszy św. dziękczynnej przewodniczył ks. Kan. Mariusz Dziarmaga, administrator parafii. Homilie wygłosił ks. mgr Paweł Jakimcio – archidiecezjalny moderator ruchu. Po mszy św., odbyło się spotkanie opłatkowe i wspólne kolędowanie w naszej parafialnej kawiarence.

26 stycznia – zakończyliśmy tegoroczną wizytę duszpasterską – kolędę parafialną.

09 lutego – odbył się wyjazd Grupy Rowerowej i ministrantów naszej parafii na kulig do Wierzycy.

10 lutego – zmarła nagle w wieku 55 lat nasza pani katechetka Św. p. Ewa PODOLSKA. Katechizowała w Szkole Podstawowej nr 17 w Gdyni. Przygotowywała także dzieci do przyjęcia I Komunii Św. Prowadziła szkolne koło „Caritas.”

28 lutego – Odbyło się doroczne spotkanie Rady dzielnicy Gdynia Grabówek. Tym razem podsumowano mijającą kadencję. W spotkaniu uczestniczyły służby mundurowe, dyrektorzy przedszkoli, szkół i różnych organizacji kultury i sportu. W spotkaniu uczestniczył Administrator parafii Ks. Kan. Mariusz Dziarmaga.

03 marca – do naszej parafii zostały sprowadzone relikwie Św. O. Pio. Relikwie wprowadził O. Zdzisław DUMA, kapucyn.  Przez całą niedzielę, podczas każdej mszy św. O. Duma głosił Słowo Boże, a także ukazywał Sylwetkę Św. O. Pio. Po każdej mszy św. wierni mogli uczcić relikwie przez oddanie pocałunku. W poniedziałek 04 marca nastąpiło uroczyste, liturgiczne wprowadzenie i przekazanie relikwii naszej parafii.

09 marca – pierwsza w tym roku, prawie wiosenna wycieczka rowerowa do Sobieszewa.

10 marca – rozpoczynamy rekolekcje wielkopostne. Rekolekcje głosi Ks. prof. dr hab. Henryk Sławiński, wykładowca Papieskiego Uniwersytetu Jana Pawła II w Krakowie.

14 marca – od dzisiaj raz w miesiącu w naszym kościele parafialnym adoracja Najświętszego Sakramentu ze śpiewem kanonów z Taize.

15 marca – rekolekcje, już tradycyjnie zakończyliśmy drogą krzyżową ulicami naszej parafii.

23 marca – inauguracja grupy modlitewnej O. Pio. Do grupy zapisało się 31 osób.

25 marca – Ks. Bp. dr Wiesław Szlachetka udzielił młodzieży naszej parafii Sakramentu Bierzmowania. Sakrament przyjęło 39 kandydatów.
18 – 20 kwietnia – Triduum Paschalne

26 kwietnia – Przedstawiciele Ruchu Rodzin Nazaretańskich uczestniczyli w światowej pielgrzymce Ruchu na Jasna Górę.
30 kwietnia – 04 maja – Majówka parafialnej Grupy Rowerowej w Smołdzinie.

04 maja – Wielu z naszych parafian uczestniczyło we mszy świętej z ogłoszeniem papieskiej decyzji o podniesieniu kościoła N.M.P. w Gdyni do rangi bazyliki mniejszej. Mszy świętej przewodniczył Nuncjusz Apostolski w Polsce.

05 maja – W naszej wspólnocie parafialnej obchodził 25 lecie swojego kapłaństwa O. dr Maksymin Marek TANDEK, OFM.

11 maja – 12 dzieci klas III szkoły podstawowej przyjęło w naszym kościele parafialnym I Komunię Św. Dzieci przygotowywała p. mgr Alina Jeziorska i Ks. Mariusz – administrator parafii.

18 maja – w naszym kościele parafialnym odbyła się msza św., w intencji pielęgniarek i położnych. Okazją do wspólnej modlitwy i spotkania był przypadający 08 maja dzień położnej, oraz 12 maja dzień pielęgniarki. Oprócz wielu pań pielęgniarek i położnych, panów pielęgniarzy i ratowników medycznych w spotkaniu uczestniczyły władze środowiska pielęgniarskiego. Towarzyszyły nam wiece przewodniczące Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Gdańsku p. Danuta Adamczyk – Wiśniewska i p. Marzena Olszewska – Fryc. Była także skarbnik Izby p. Ewa Bogdańska – Ból, kierownik biura Izby p. Jolanta Stachowicz, wraz z pracownikami administracyjnymi. Stowarzyszenie Pielęgniarek Katolickich w Gdańsku reprezentowała p. Barbara Wysocka. W tym roku naszej modlitwie towarzyszyły relikwie Błogosławionej S. Marty Wieckiej, szarytki. Zmarła w 1904 roku zarażona tyfusem, podczas wykonywania swojej pracy pielęgniarskiej.

25 maja – parafialna pielgrzymka do Gietrzwałdu, Lubawy, na grób Ks. Edwarda Jankowskiego w 30 rocznicę jego śmierci, oraz do parafii p. w. Św. Ap. Piotra i Pawła w Dobrzykach.

02 czerwca – festyn parafialny na placu przed kościołem. Festyn jak zawsze skupił wielu dorosłych i dzieci. Niezmiennie od wielu lat wielka popularnością cieszyły się stoliczki kulinarne, oraz medyczny. Były gry i zabawy sportowe, malowanie twarzy, pokazy strażackie, Smerfy i trampolina. Nad całością czuwał profesjonalny wodzirej p. Kamil. Dochód z festynu został przeznaczony na dofinansowanie wyjazdu wakacyjnego dzieci z naszej parafii do Kotliny Kłodzkiej.

03 czerwca – wstawiono nowe okna i zainstalowano witraże na chórze, oraz przy głównym wyjściu z kościoła.

17 czerwca – W naszym kościele parafialnym spotkali się miłośnicy historii Gdyni. Zwiedzili kościół oraz zapoznali się z historią parafii i jej zabytkami. Spotkanie odbyło się w ramach tzw. Wycieczki szlakiem gdyńskiego modernizmu

18 czerwca – W kawiarence odbyły się bezpłatne badania na osteoporozę

20 czerwca – Boże Ciało. Po mszy św. o godz. 10.00 wyruszyliśmy z procesja do czterech ołtarzy, aby oddać cześć Jezusowi Eucharystycznemu.

28 czerwca – dzieci z naszej parafii wyjechały do Kotliny Kłodzkiej, pod opieką Ks. Marcina Dery, naszego wikariusza. Powrót zadowolonych kolonistów 09 lipca.

Lipiec – zamontowano parafialny monitoring. Zamontowano osiem kamer obejmujących wnętrze kościoła, wejście do kościoła i kaplicy, oraz wejście do plebani, plac kościelny, ogródek i wejście od ulicy Kołłątaja. Monitoring założył nasz parafianin i szafarz Eucharystii p. Adam Nosarzewski oraz pan kościelny Adam Komor.

14 lipca – wznawiamy tzw. Tace inwestycyjne. W każdą drugą niedzielę miesiąca taca niedzielna będzie przeznaczona na wymianę posadzki w naszym kościele parafialnym.

25 lipca – już tradycyjnie we wspomnienie liturgiczne Św. Krzysztofa modliliśmy się w intencji kierowców i bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Niektórzy z naszych parafian poświęcili swoje rowery i samochody.

28 lipca – I Komunia Św. dwójki dzieci mieszkających w Anglii.

07 września – parafialna pielgrzymka do Pelplina i Sanktuarium matki Bożej Królowej Kaszub do Sianowa. Pielgrzymi szlak rozpoczęliśmy modlitwą w Sanktuarium Matki Bożej brzemiennej w Matemblewie. W Pelplinie zwiedziliśmy muzeum diecezjalne. Po drodze odwiedziliśmy sanktuarium matki Bożej Królowej Rodzin w Kościerzynie. W Kościerzynie także zjedliśmy obiad i zwiedziliśmy muzeum kolejnictwa. W Sianowie modliliśmy się przed cudami słynącą figurą Matki Bożej.

08 września – rozpoczynamy powakacyjne spotkania grup duszpasterskich oraz przygotowanie dzieci do I Komunii Św., i kandydatów do przyjęcia Sakramentu Bierzmowania.

08 września – w naszej parafii rozpoczęły prace nowe katechetki: S. mgr Boguchwała Ratajska i p. mgr Katarzyna Kil. Pracę katechetki zakończyła p. mgr Alina Jeziorska.

14 września – wyjazd parafialnej grupy różańcowej do Piaśnicy dla uczczenia 80 rocznicy mordu w Piaśnicy dokonanego przez hitlerowskie Niemcy na mieszkańców pomorza.

22 września – w naszej parafii gościmy ks. Wojciecha Kozłowicza, salezjanina, misjonarza z Mozambiku. Ks. Wojciech głosił słowo Boże podczas każdej mszy św., i dzielił się z nami życiem na misjach

01 października – w całym Kościele Św., z inicjatywy papieża Franciszka rozpoczął się Nadzwyczajny Miesiąc Misyjny.

01 października – w naszym kościele parafialnym rozpoczęliśmy miesiąc modlitwy różańcowej. W tym roku modlimy się codziennie w intencji naszych parafian mieszkających przy poszczególnych ulicach.

13 października – obchodzimy XIX Dzień papieski pod hasłem „wstańcie, chodźmy.” Poświęcony propagowaniu nauczania Św. papieża Jana Pawła II. Przed kościołem wolontariusze dzieła Nowego Tysiąclecia zbierają datki na stypendia dla młodzieży z ubogich rodzin. W ten sposób pomagamy im w zdobyciu upragnionego wykształcenia. Budujemy żywy pomnik Janowi Pawłowi II.

13 października – jak każdego roku z okazji Dnia Papieskiego nasi parafianie z Ks. Kan. Mariuszem Dziarmagą, administratorem parafii wzięli udział w Gdyńskiej procesji różańcowej. W modlitewnym pochodzie przeszliśmy spod Urzędu miasta, ulicą Świętojańska do Bazyliki Morskiej p. w. N.M.P. Królowej Polski.

20 października – w parafii gościliśmy Siostry zakonne ze Zgromadzenia Św. Katarzyny, Dziewicy i Męczennicy. Siostry przybyły z miejscowości Siemki pod Kętrzynem. Siostry opowiadały o pracy w prowadzonym przez siebie domu terapeutycznym dla uzależnionych dziewcząt i młodych kobiet.

25 października – parafialny wyjazd do Torunia. Zwiedzaliśmy prastary gród Mikołaja Kopernika z przewodnikiem. Gościliśmy w muzeum piernika. Nawiedziliśmy Kościół Matki Bożej, gwiazdy nowej ewangelizacji. Przewodnik oprowadził nas po toruńskim rynku, oraz po katedrze p. w. Św. Janów.

01 listopada – po mszy św. wieczornej grupa naszych parafian z ministrantami odwiedziła cmentarz witomiński. Modliliśmy się przy grobie Ks. Wojciecha Surmana. Nawiedziliśmy groby kapłańskie, naszych krewnych i ważnych ludzi dla naszego miasta i naszej parafii.
Listopad – rozpoczęliśmy miesięczne nabożeństwa o uzdrowienie i uwolnienie.

03 grudnia – w parafii rozpoczęły się warsztaty pisania ikon.

08 grudnia – W kalendarzu liturgicznym wspominamy dzisiaj Niepokalane Poczęcie N.M.P. z tej okazji w parafii od godz. 12.00 do 13.00 odbywa się szczególny czas modlitwy adoracji Najświętszego Sakramentu tzw. „Godzina Łaski.”

15 grudnia – spotkanie opłatkowe parafialnej grupy rowerowej.

16 grudnia – rozpoczęliśmy kolędę parafialną – wizytę duszpasterską.

17 grudnia – modlitwa pod pomnikiem ofiar grudnia 1970 r.

22 grudnia – spotkanie opłatkowe wszystkich grup duszpasterskich naszej parafii.

29 grudnia – cieszymy się corocznym odpustem parafialnym. W tym roku sumie przewodniczył i homilię wygłosił ks. kan. Rafał Dettlaff – Kanclerz Gdańskiej Kurii Metropolitalnej.

31 grudnia – podczas mszy św. wieczornej dziękowaliśmy Panu Bogu za mijający rok 2019. Podczas nabożeństwa po mszy św. prosiliśmy Pana Boga o Jego błogosławieństwo na Nowy Rok 2020.